Μερικά λόγια για μας

Το Μικρό Εργαστήρι ιδρύθηκε το 1983 και στεγάστηκε σε μια μικρή μονοκατοικία στον Πόρο Ηρακλείου Κρήτης από την Βάλια Σκούφου. Το 1988 μεταστεγάζεται σ’ ένα νεοκλασικό κτήριο στην Πατριάρχου Γρηγορίου. Οι συνεχόμενες αναζητήσεις και απαιτήσεις μας οδήγησαν στο σημερινό χώρο. Μια έκταση 4000 τ.μ. με κτίσμα 1000 τ.μ. στις παρυφές του Ηρακλείου. Στόχος και όραμα που πραγματοποιήθηκε από τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του Μικρού Εργαστηρίου, ήταν η δημιουργία ενός κέντρου Προσχολικής ηλικίας το οποίο να λειτουργεί σε μια ευρύτερη κοινότητα (παιδί, οικογένεια, σχολείο). Να είναι ανοιχτό στα προγράμματα, να είναι ελκυστικό στα παιδιά, στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς. Να δημιουργεί θαλπωρή, οικειότητα, να έχει ευχάριστο και χαρούμενο περιβάλλον όπως αυτό του σπιτιού και της οικογενειακής ζωής, το οποίο είναι το πιο κατάλληλο για την ανάπτυξη του μικρού παιδιού. Στα 30 χρόνια διαδρομής όλοι οι συνεργάτες που έχουν επιλεχθεί, Πανεπιστημιακοί, σύμβουλοι ψυχικής υγείας, συνεργάτες ειδικοτήτων, εκπαιδευτικοί συνετέλεσαν στο να λειτουργεί ένα σχολείο όπου το παιδί και οι ανάγκες του να βρίσκονται στο κέντρο του ενδιαφέροντος. Αυτή τη στιγμή στο σχολείο μας λειτουργούν: 2 τμήματα Νηπιαγωγείου για παιδιά 5 έως 6 ετών. Δύο τμήματα Προνηπίου: 4 έως 5 ετών Τρία τμήματα Προπρονηπίου: 2,5 έως 4 ετών

Εκπαιδευτικό έργο

Τι είναι η εκπαίδευση; Η εκπαίδευση είναι ένας σπόρος που σε βοηθάει να είσαι νοήμων. Δηλαδή να είσαι ευαίσθητος όχι μόνο στις δικές σου επιθυμίες ή στις δικές σου αξιώσεις αλλά να είσαι ευαίσθητος απέναντι στον κόσμο που σε περιβάλλει. Να δύναται να κοιτάξεις τον κόσμο αντικειμενικά. Το εκπαιδευτικό μας έργο συνεχώς εξελίσσεται. Οι θεωρητικές μας αρχές μεταλλάσσονται ανάλογα με το πολύπλοκο πολιτισμικό γίγνεσθαι. Ταξιδεύουμε, διοργανώνουμε σεμινάρια, συμμετέχουμε σε διεθνή φόρουμ για την εκπαίδευση. Γνωρίζουμε πρωτοπόρες προσωπικότητες και μοντέλα εκπαίδευσης. Το εκπαιδευτικό μας έργο αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία/όραμά μας και στηρίζεται στις τέχνες και τον πολιτισμό . Υλοποιούμε προγράμματα καινοτόμα όπως για παράδειγμα ….. Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Φύση χωρίς σκουπίδια» της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης (Πρώτο πανελλήνιο βραβείο) – «Θάλασσες χωρίς σκουπίδια» της HELMEPA (Πρώτο πανελλήνιο βραβείο) – «Η Πολική Αρκούδα» του προγράμματος για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Πρώτο Βραβείο στο Παγκόσμιο Συνέδριο της ΟΜΕΠ). Ανταλλαγές προγραμμάτων με σχολεία της Σουηδίας και με σχολεία της περιφέρειας. Εργαστήρια θεατρικής παιδείας: UNIMA (Παγκόσμια οργάνωση Μαριονέτας και Κούκλας) Εργαστήρι Θεατρικού Παιχνιδιού Λ. Κουρετζή Συμμετοχή και γνωριμία εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Διεθνές σχολείο Reggio Emilia. Παρουσιάσεις project σε διεθνή συνέδρια (Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου, Κροατία και Ιρλανδία). Ενεργή συμμετοχή γονέων σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Ενεργή συμμετοχή παππούδων σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Ανοιχτά προγράμματα με την κοινότητα (Υιοθέτηση του Πάρκου της περιοχής του σχολείου, της Κρήνης του Κορώνη, διοργάνωση αποκριάτικου καρναβαλιού, κλπ.).

Παιδαγωγική
μεθοδολογία

Σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες ο φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού μετά την οικογένεια είναι ο χώρος της προσχολικής εκπαίδευσης. Το Μικρό Εργαστήρι προκειμένου να εξασφαλίσει την ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών που φιλοξενεί στηρίζεται σε κατάλληλα σχεδιασμένα προγράμματα τα οποία βασίζονται: – στην εμπειρία και το ενδιαφέρον των παιδιών, – στις αισθήσεις, – στην ατομικότητα, – στις ανάγκες τους, – στις κοινωνικές αξίες, – στις δεξιότητες, – στη συνεργατικότητα – στη γνώση Η μεθοδολογία εξασφαλίζεται μέσω: – των διαθεματικών προσεγγίσεων – των σχεδίων εργασίας, – των δραστηριοτήτων σχετικά με το θέατρο, – της μουσικής, – του χορού, – της φυσικής αγωγής, -του ελεύθερου παιχνιδιού.

Μαθησιακή και ψυχική στήριξη - Στήριξη παιδιού

Οι εκπαιδευτικοί μας είναι ευαισθητοποιημένοι και καταρτίζονται διαρκώς ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τις καθημερινές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού. Παράλληλα, στα πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής στήριξης του παιδιού και της οικογένειας συνεργαζόμαστε με ειδικούς εκπαιδευτικούς και συμβούλους ψυχικής υγείας, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές.

Προσαρμογή

Γνωρίζοντας ότι μια από τις δυσκολότερες/κρισιμότερες διαδικασίες του ανθρώπου είναι η προσαρμογή σ’ ένα νέο περιβάλλον, πιστεύουμε ότι η συμμετοχή των γονιών είναι απαραίτητη ώστε να νιώθουν οι ίδιοι ασφάλεια. Έχουμε υιοθετήσει μια περίοδο προσαρμογής της οικογένειας με το χώρο τους σχολείου μας, ώστε να εξοικειωθούν και να συμμετάσχουν στη σχολική καθημερινότητα. Αυτό γίνεται σε δύο φάσεις: κατά τη διάρκεια του Ιουλίου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς και κατά την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του παιδιού και της οικογένειας.

Scroll to Top