Προνήπιο

Η ηλικία του προνηπίου αποτελεί  ένα αρκετά ευαίσθητο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Ο εγωκεντρισμός πρωταγωνιστεί και οι  συγκρούσεις είναι αρκετά συχνό φαινόμενο. Απώτερος στόχος του προνηπίου είναι η ανάπτυξη του κοινωνικοσυναισθηματικού  τομέα και ιδιαίτερα η διαχείριση των συναισθημάτων, το συνεργατικό, ομαδικό και δίκαιο παιχνίδι, όπως καθώς επίσης η υπακοή σε κανόνες. Επίσης βασική επιδίωξη αποτελεί η καλλιέργεια της υπευθυνότητας κάθε παιδιού. Όσον αφορά τη μαθησιακή διαδικασία φροντίζουμε το παιδί να μαθαίνει βιωματικά, με παιγνιώδη  τρόπο και να κατακτά τη γνώση μαθαίνοντας πώς να μαθαίνει. Μέσω της διαθεματικής  προσέγγισης και της διερεύνησης (προγράμματα project)  η γνώση οικοδομείται σταδιακά και ουσιαστικά.!!

Οργανωμένες
δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες των τμημάτων του Προνηπίου οργανώνονται με βάση το Α.Π. του Υπουργείου Παιδείας. Με βάση ένα θέμα (π.χ. Η γειτονιά μου- η πόλη μου ), οι νηπιαγωγοί οργανώνουν το εποπτικό υλικό και σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες τέτοιες, ώστε να καλύπτουν όλους τους τομείς ανάπτυξης του παιδιού.

Ελεύθερες
δραστηριότητες

Οι ελεύθερες δραστηριότητες πραγματοποιούνται πριν και μετά την οργανωμένη δραστηριότητα. Τα παιδιά παίζουν ελεύθερα σε γωνιές σχεδιασμένες έτσι ώστε να προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών.(γωνιά μεταμφίεσης, γωνιά ζωγραφικής ,γωνιά κατασκευών, κ.τ.λ.).

Project

Με αφορμή το ενδιαφέρον των παιδιών και σε συνεργασία με τους γονείς τα τμήματα του προνηπίου επεξεργάστηκαν τα παρακάτω σχέδια εργασίας. 1.Ελιά:Τα παιδιά με αφορμή τις ελιες του κήπου μας , και τη συγκομιδή τους , αποφασίζουν να ερευνήσουν την ελιά και το λάδι.Η ερευνητική διαδικασία ξεκινά.Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους εξιστορούν ιστορίες και μύθους σχετικά με την ελιά και το λάδι, ανακαλύπτουν το <<λιομάζωμα>> και τη διαδικασία παραγωγής λαδιού.Ακόμη φτιάχνουν αρωματικό λάδι με βότανα και μπαχαρικά και δημιουργούν γλυπτά από σαπούνι. 2.Λουλούδια και βότανα:Το ερέθισμα για τη μελέτη των βοτάνων και των λουλουδιών ήταν τα βότανα που χρησιμοποιούμε για την Παρασκευή αρωματικού λαδιού. Τα παιδιά μελέτησαν τα βότανα που ευδοκιμούν στην Κρήτη και εντόπισαν τις διαφορές τους με τα λουλούδια. Ακόμη αναβίωσαν μύθους (π.χ ο μύθος της Δάφνης και του Απόλλωνα) και φύτεψαν βότανα δημιουργώντας ένα μικρό βοτανόκηπο στην αυλή μας. 3.Διατροφή:Μετά από την ερευνητική διαδικασία που έλαβε χώρα στο σχολείο μας σχετικά με τα βότανα , συζητάμε για τη μεσογειακή διατροφή και ανακαλύπτουμε τρόπους ώστε να τρώμε υγιεινά. Γνωρίζουμε τα φρούτα και τα λαχανικά και μαγειρεύουμε υγιεινές συνταγές. Το project ολοκληρώνεται με τη δημιουργία θεατρικής δράσης από τα τμήματα του προνηπίου με θέμα τη διατροφή.

Χορός Κίνηση

Η κίνηση είναι μέσα στη φύση των παιδιών. Βασικός σκοπός του προγράμματος χορού, είναι η συμμετοχή των παιδιών σε ποικίλες δραστηριότητες κίνησης, οι οποίες βοηθούν τα νήπια να εξελιχθούν κινητικά, συναισθηματικά και γνωστικά. Να γνωρίσουν το σώμα τους, να μάθουν να το ελέγξουν, να εκφράζονται μέσω αυτού, να αντιλαμβάνονται τις κινητικές δυνατότητες των άλλων και τον χώρο στον οποίο κινούνται.

Μουσική

Στόχος της δραστηριότητας της μουσικής στην προσχολική ηλικία είναι με δημιουργικό τρόπο τα παιδιά να έρθουν σε πρώτη επαφή με τους ήχους (κρότος, θόρυβος,μελωδία, ήχοι μουσικών οργάνων) αναγνώριση και εκτέλεση εύκολων ρυθμικών σχημάτων με το σώμα ή με κρουστά όργανα. Μουσικοκινητικά παιχνίδια που στοχεύουν στην ταυτόχρονη άσκηση της ακοής και του σώματος καθώς και στην αλληλεπίδρασή τους.

Scroll to Top