Προνήπιο
Η ηλικία του προνηπίου (4 έως 5 ετών) αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και κρίσιμο αναπτυξιακό στάδιο. Σε αυτή την περίοδο, ο εγωκεντρισμός είναι έντονος και οι συγκρούσεις συχνά εμφανίζονται, καθώς τα παιδιά αρχίζουν να διαμορφώνουν τις πρώτες κοινωνικές τους σχέσεις. Ο στόχος μας σε αυτή την ηλικία είναι να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτύξει τις κοινωνικοσυναισθηματικές του δεξιότητες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση των συναισθημάτων, το συνεργατικό και δίκαιο παιχνίδι.Στη μαθησιακή διαδικασία, το παιδί μαθαίνει βιωματικά, μέσα από το παιχνίδι και τη διαθεματική προσέγγιση. Μέσω προγραμμάτων project και διερευνητικής μάθησης, τα παιδιά κατακτούν τη γνώση με τρόπο που τα ενθαρρύνει να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χτίζοντας έτσι γερά θεμέλια για τη μελλοντική τους ανάπτυξη.
Οργανωμένες δραστηριότητες
Οι δραστηριότητες των τμημάτων του Προνηπίου οργανώνονται με βάση το Α.Π. του Υπουργείου Παιδείας.
Με βάση ένα θέμα (π.χ. Η γειτονιά μου- η πόλη μου ), -το οποίο προκύπτει από τα ενδιαφέροντα των παιδιών-οι νηπιαγωγοί οργανώνουν το εποπτικό υλικό και σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες τέτοιες, ώστε να καλύπτουν όλους τους τομείς ανάπτυξης του παιδιού.
Ελεύθερες δραστηριότητες
Οι ελεύθερες δραστηριότητες πραγματοποιούνται πριν και μετά την οργανωμένη δραστηριότητα. Τα παιδιά παίζουν ελεύθερα σε γωνιές κατάλληλα αναπτυξιακά σχεδιασμένες έτσι ώστε να προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών. Μεταμφίεσης,Ατελιέ,Συναρμολόγησης και Κατασκευών,Αφήγησης και Βιβλίων, Εξερεύνησης και Παρατήρησης,Γλωσσικής Ανάπτυξης και Μαθηματικής Σκέψης,Κατασκευών με φυσικά & ανακυκλώσιμα υλικά.
Project
Σε όλη την διάρκεια του σχολικού προγράμματος αναπτύσσονται σχέδια εργασίας. Τα παιδιά με τη καθοδήγηση της νηπιαγωγού, τη συνεργασία των γονέων, ή και άλλων ενηλίκων σχετικών με το θέμα, σχεδιάζουν ερευνούν και επεξεργάζονται τα σχετικά θέματα .
Κίνηση- Φυσική Αγωγή
Η κίνηση είναι μέσα στη φύση των παιδιών. Βασικός σκοπός του προγράμματος, είναι η συμμετοχή των παιδιών σε ποικίλες δραστηριότητες κίνησης, οι οποίες βοηθούν τα νήπια να εξελιχθούν κινητικά, συναισθηματικά και γνωστικά. Να γνωρίσουν το σώμα τους, να μάθουν να το ελέγχουν, να εκφράζονται μέσω αυτού, να αντιλαμβάνονται τις κινητικές δυνατότητες των άλλων και τον χώρο στον οποίο κινούνται.
Μουσική
Δημιουργούμε πρωτότυπα μαθήματα μουσικής για παιδιά προσχολικής ηλικίας, προσαρμοσμένα στα αναπτυξιακά τους στάδια. Αξιοποιούμε ποικίλα ηχητικά ερεθίσματα, μουσικά παιχνίδια και ακροάσεις, βοηθώντας τα να κατανοήσουν βασικά χαρακτηριστικά της μουσικής, όπως ο ρυθμός, η ένταση και το ηχόχρωμα.
Μέσα από τραγούδια, κατασκευές μουσικών οργάνων και βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργούμε τη φαντασία, την έκφραση και τη σύνδεσή τους με την πολιτιστική κληρονομιά. Τα μαθήματα αυτά συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ακουστικής αντίληψης, της κινητικότητας, της γλωσσικής δεξιότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης, ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνικότητα και τη δημιουργικότητά τους.
Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην αναγνώριση και εκτέλεση εύκολων ρυθμικών σχημάτων με το σώμα ή με κρουστά μουσικά όργανα. Μέσω της χρήσης των τεχνικών konakkol (ρυθμική λεκτική εκφορά) και body percussion (ρυθμική εκτέλεση με το σώμα), τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του ρυθμού, την κινητική τους συντονισμένη ικανότητα και την ικανότητα συνεργασίας, ενισχύοντας τη συμμετοχή τους σε μουσικές δραστηριότητες και ενσωματώνοντας το ρυθμικό στοιχείο στη συνολική τους ανάπτυξη.
Δανειστική Βιβλιοθήκη
Η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο στοχεύει στην ανάπτυξη της αγάπης για το διάβασμα, την καλλιέργεια της φαντασίας, την ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης, την προώθηση της υπευθυνότητας και τη σύνδεση σχολείου-οικογένειας. Παράλληλα, βοηθά τα παιδιά να εξοικειωθούν με αξίες, να αναπτύξουν αυτονομία και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, κάνοντας το διάβασμα ευχάριστη συνήθεια.
Αγγλικά
Η πρώτη επαφή με τη ξένη γλώσσα δίνει τη δυνατότητα στα νήπια να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα της γλώσσας ,με παιγνιώδη τρόπο. Εξοικειώνονται με τη γλώσσα μέσω τραγουδιών,παιχνιδιών και δράσεις καθημερινής ρουτίνας .