Νηπιαγωγείο

Η προσχολική εκπαίδευση θέτει τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση.  Δεδομένου ότι το σημαντικό μέρος της ανάπτυξης του εγκεφάλου συντελείται τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής του ανθρώπου, οι εμπειρίες των χρόνων αυτών καθώς και η αλληλεπίδραση με το κοινωνικό και το φυσικό περιβάλλον, θέτουν τις βάσεις για τη νοητική ανάπτυξη και την ψυχική υγεία των παιδιών. Η ποιότητα των εμπειριών τους επηρεάζει τόσο τη συναισθηματική όσο και τη γνωστική τους ανάπτυξη: η προσοχή, η φροντίδα, η εμπιστοσύνη και η αγάπη των ενηλίκων κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται ασφαλή και τα ενθαρρύνουν να ακολουθήσουν την περιέργεια τους, να εξερευνήσουν, να τολμήσουν, να δοκιμάσουν και να μάθουν από τα λάθη τους. 

Έχοντας πάντα ως κεντρικό άξονα ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα σε μια εκπαίδευση η οποία σέβεται την προσωπικότητα, τη γλωσσική, κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα και τις ανάγκες τους, ένας από τους βασικότερους στόχους μας είναι η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας. Για την ανάπτυξη και τη μάθηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο το παιχνίδι θεωρείται η κυρίαρχη δραστηριότητα.  Συνεπώς η συνεργασία με την οικογένεια και η σύνδεση με την κοινότητα είναι απαραίτητες για την ενίσχυση των παραπάνω.

Στόχος μας είναι η δημιουργία δράσεων που πηγάζουν από τα ίδια τα παιδιά και έχουν σαφείς μαθησιακούς στόχους. Για αυτό η συστηματική παρατήρηση αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την καταγραφή των αναγκών, των ενδιαφερόντων και της μαθησιακής πορείας των παιδιών.

Οργανωμένες δραστηριότητες

Πρόκειται για δραστηριότητες που έχουν επιλεχθεί από τον εκπαιδευτικό ή και σε συνεργασία με τα παιδιά για να ικανοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους από τις μαθησιακές περιοχές ή να προωθήσουν την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων. Με βάση κάποιο θέμα (π.χ.  Η δημιουργία του σύμπαντος και μετέπειτα της γης) ο εκπαιδευτικός φροντίζει οι δραστηριότητες να αποτελούν πρόκληση για τα παιδιά και  εξασφαλίζει την ενεργή συμμετοχή τους. Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ευέλικτα και προσαρμόζει τους στόχους, τη μεθοδολογία και τις απαιτήσεις του στις διαφορετικές και εξελισσόμενες ανάγκες των παιδιών. 

Ελεύθερες δραστηριότητες

Στο πρόγραμμα καθημερινής απασχόλησης των νηπίων περιλαμβάνονται και οι ελεύθερες δραστηριότητες. Εκεί τα παιδιά δημιουργούν ελεύθερα χρησιμοποιώντας όλη τους τη φαντασία. Θέτουν στόχους και τους υλοποιούν προγραμματίζοντας πως θα δράσουν. Λειτουργούν υπεύθυνα και αυτόνομα. Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και υποστηρίζουν τις επιλογές τους, αναπτύσσοντας έτσι την προσωπική τους ταυτότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση μας βοηθούν γωνιές -εντός ή και εκτός- της  αίθουσας όπως:Μεταμφίεσης,Ατελιέ,Συναρμολόγησης και Κατασκευών,Αφήγησης και Βιβλίων, Εξερεύνησης και Παρατήρησης,Γλωσσικής Ανάπτυξης και Μαθηματικής Σκέψης,Κατασκευών με φυσικά & ανακυκλώσιμα υλικά.  Τέλος, από τη μεριά των εκπαιδευτικών, παρατηρώντας τα παιδιά, αναγνωρίζουν ενδιαφέροντα και προτιμήσεις, διαπιστώνουν γνώσεις και δεξιότητες και στάσεις που πιθανόν να έχουν υιοθετήσει. Όλα αυτά αργότερα τα αξιοποιούν στο σχεδιασμό άλλων μαθησιακών εμπειριών .

Project (Σχέδιο εργασίας)

Το project  είναι μια διαδικασία όπου η ομάδα   προσπαθεί να δώσει απαντήσεις σε προβλήματα ή ερωτήσεις που προκύπτουν σε διάφορες φάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα παιδιά με την απαραίτητη ενίσχυση του εκπαιδευτικού, σχεδιάζουν , παρατηρούν, συλλέγουν, επεξεργάζονται, ερμηνεύουν δεδομένα, διεξάγουν και παρουσιάζουν συμπεράσματα, Βασικός στόχος είναι τα παιδιά να αποκτήσουν αυτονομία και να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Με αφορμή μία διαθεματική  δραστηριότητα όπως : “Πιάσε το νήμα της Αρχής “  τα παιδιά θέλησαν να αναζητήσουν, να αντλήσουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες σε διάφορες μορφές (κατασκευές, powerpoint, ζωγραφιές, παραμύθια, κολάζ). Χωρίστηκαν σε ομάδες και ερεύνησαν τα εξης:

  1. Εξωτερική εμφάνιση ,χαρακτηριστικά -ανθρώπου
  2. Αρχιτεκτονική , 
  3. Τρόπος ζωής, ενδυμασία, 
  4. Διατροφικές συνήθειες
  5. Άνθρωπος ως καλλιτέχνης

Τα παιδιά πήραν το ρόλο του δασκάλου\ας και μας παρουσίασαν την εμπειρία τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Κίνηση - Φυσική αγωγή

Παρατηρώντας τα παιδιά να παίζουν ελεύθερα, να τρέχουν να πηδούν, να στρίβουν, να σκαρφαλώνουν κτλ.  δημιουργήσαμε ένα καινοτόμο πρόγραμμα φυσικής αγωγής. Τα παιδιά με το βάρος τους και με την κατάλληλη ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού-φυσικής  αγωγής-  αναπτύσουν την αμφιπλευρικότητα , την αδρή και λεπτή κινητικότητα . Μέσα από τα παραδοσιακά  αλλά και ολυμπιακά αθλήματα τα παιδιά γνωρίζουν και αναπτύσσουν το σώμα τους, το μυαλό τους, την ικανότητά τους για έκφραση και επικοινωνία καθώς επίσης και την αυτοπεποίθησή τους.

Ταυτόχρονα ανα περιόδους ο χορός μας δίνει τη δυνατότητα για εξερεύνηση κινήσεων και πολιτισμικών παραδόσεων.Οι  δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες με τρόπο που  αναπτύσσουν τον έλεγχο και τον συντονισμό των κινήσεων τους.  

Μουσική

Δημιουργούμε πρωτότυπα μαθήματα μουσικής για παιδιά προσχολικής ηλικίας, προσαρμοσμένα στα αναπτυξιακά τους στάδια. Αξιοποιούμε ποικίλα ηχητικά ερεθίσματα, μουσικά παιχνίδια  και  ακροάσεις, βοηθώντας τα να κατανοήσουν βασικά χαρακτηριστικά της μουσικής, όπως ο ρυθμός, η ένταση και το ηχόχρωμα. Μέσα από τραγούδια, κατασκευές μουσικών οργάνων και βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργούμε τη φαντασία, την έκφραση και τη σύνδεσή τους με την πολιτιστική κληρονομιά.

Τα μαθήματα αυτά συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ακουστικής αντίληψης, της κινητικότητας, της γλωσσικής δεξιότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης, ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνικότητα και τη δημιουργικότητά τους.Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην αναγνώριση και εκτέλεση εύκολων ρυθμικών σχημάτων με το σώμα ή με κρουστά μουσικά όργανα. Μέσω της χρήσης των τεχνικών konakkol (ρυθμική λεκτική εκφορά) και body percussion (ρυθμική εκτέλεση με το σώμα), τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του ρυθμού, την κινητική τους συντονισμένη ικανότητα και την ικανότητα συνεργασίας, ενισχύοντας τη συμμετοχή τους σε μουσικές δραστηριότητες και ενσωματώνοντας το ρυθμικό στοιχείο στη συνολική τους ανάπτυξη.

Αγγλικά

Η επαφή με τη ξένη γλώσσα δίνει τη δυνατότητα στα νήπια να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα της γλώσσας ανά τον κόσμο. Εξοικειώνονται με τη γλώσσα μέσω της διαθεματικότητας και των αξόνων ενδιαφέροντός τους με ιδιαίτερη έμφαση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα( Γλώσσα- Μαθηματικά- Φυσικές Επιστήμες-Τέχνες-Παράδοση άλλων  χωρών).

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο στοχεύει στην ανάπτυξη της αγάπης για το διάβασμα, την καλλιέργεια της φαντασίας, την ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης, την προώθηση της υπευθυνότητας και τη σύνδεση σχολείου-οικογένειας. Παράλληλα, βοηθά τα παιδιά να εξοικειωθούν με αξίες, να αναπτύξουν αυτονομία και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, κάνοντας το διάβασμα ευχάριστη συνήθεια.

Σκάκι

Η ένταξη του σκακιού στο νηπιαγωγείο στοχεύει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συγκέντρωσης, μνήμης, μαθηματικής και λογικής σκέψης, κοινωνικών δεξιοτήτων και δημιουργικότητας. Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά διασκεδάζουν ενώ παράλληλα ενισχύουν τις πνευματικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες.